Första pris till dokumentärfilmare från Röda Korsets folkhögskola

Filmen "Nattvandrarna" vann pris för Bästa dokumentär på Sveriges Kortfilmfestival 2023. Stort grattis!
Publicerad: 04 maj 2023

Så har det hänt igen - en dokumentärfilm producerad av deltagare på kursen Dokumentär i världen får ett fint pris! Denna gång är det filmen "Nattvandrarna" gjord av Carl Nyman, Ebba Ahlström Killgren, Sara Långvik och Fabian Genell som kammar hem priset för Bästa dokumentär i den individuella klassen. Fanstastiskt bra jobbat!

Motiveringen lyder: "Med till synes enkla medel lyckas filmskaparna skapa en helgjuten dokumentär där samtliga beståndsdelar är på sin plats. Filmen och dess huvudpersoner underhåller och engagerar på ett frigörande sätt utan att någonsin tumma på dom brännande ämnen som lyfts upp".

Filmen visas i Skärholmen på Pop-upfolkhögskolan Bredholmsgatan 4 den 4 maj kl 14-15. Fri entré!

Vill du veta mer?

Här finns mer information för dig som vill plugga på folkhögskola