Studie- och yrkesvägledning

Vår studie- och yrkesvägledare guidar dig som läser på skolan när det gäller yrkesval och vidare studier
Publicerad: 18 aug 2022
SYV på Röda Korsets folkhögskola
Studie- och yrkesvägledare
SYV Susanna

Hej! Jag heter Susanna Adler och är studie- och yrkesvägledare på Röda Korsets folkhögskola. Om du vill boka ett möte med mig är det enklast att göra det via Teams, skriv vilken kurs du går och vad du vill prata om. Du kan även tipsa mig om saker du skulle vilja läsa om på den här sidan.

Studie- och yrkesvägledning

Röda Korsets folkhögskola har en studie- och yrkesvägeledare (SYV) som  finns till för dig som går på skolan. Du bokar tid med SYV via Teams.

Studieplaner

För alla deltagare på allmän kurs görs en individuell studieplan i samverkan mellan lärare, deltagare och studie- och yrkesvägledaren.

Studieplanen ska innehålla uppgifter om både kursinnehåll och omfattningskrav, dvs hur länge du behöver studera för att nå grundläggande behörighet.

Yrkesval och vidare utbildning

Studie- och yrkesvägledaren hjälper även dig som kursdeltagare att hitta utbildningar och yrkesval som kan passa dig.