Schoolsoft - vårt administrativa verktyg

Publicerad: 28 sep 2021

Schoolsoft för närvaro och studieresultat

Röda Korsets folkhögskola använder Schoolsoft som administrativt system. Som deltagare ansöker du via Schoolsoft och när du sedan går på skolan kan du se din studieplan, vilka behörigheter du har uppnått och följa din närvaro där.

Du har en egen inloggning i Schoolsoft. Du loggar in via den här länken: Schoolsoft

Schoolsoft finns även som app. För att kunna komma åt din information via appen behöver du första gången logga in via en dator. Gå sedan in på ”Min profil” och bocka för ”Åtkomst via app.

Schoolsoft och GDPR

När du ansöker till skolan godkänner du också att vi sparar personlig information för att kunna dokumentera dina studier på skolan. Här kan du läsa mer om hur Röda Korsets folkhögskola hanterar dina personuppgifter