Klimatkursen gör sin röst hörd

Workshops kring medborgarförslag uppmärksammas i lokaltidningen Mitt i Skärholmen som gör ett besök på Röda Korsets folkhögskola
Publicerad: 14 mar 2022

Kurs i hållbar utveckling får besök av lokalpressen

Efter att Skärholmens stadsdel gick ut med att det endast kom in åtta stycken medborgarförslag förra året, kände lärarna på kursen Hållbar utveckling att de ville lyfta det arbete som skolan gör med syfte att lära kursdeltagarna att alla kan påverka sin närmiljö - nämligen workshops i hur man skriver medborgarförslag!

Ett jätteviktigt arbete tycker såväl deltagare som lärare. "Man ska veta att man har en röst". Exempel på medborgarförslag som lyftes av klimatkursen var Fritidsbank för att låna verktyg, minskat matsvinn och lånecyklar.

Läs hela artikeln i Mitt i Skärholmen.

Nyfiken på kursen? Läs mer och ansök nedan.