Egna poddar och filmer

På flera av skolans kurser får du chansen att lära dig att spela in filmer eller göra egna poddar. Lyssna och titta på några av tidigare deltagares poddar och kortfilmer här!
Publicerad: 29 jun 2022

Lyssna på våra poddar

Under hösten 2021 byggde skolan en poddstudio med proffesionell utrustning för att kunna göra podcasts med bra ljudkvalitet. Efter invigningen av studion har deltagarna spelat in poddar om barnkonventionen, queer historia, sex och mycket mer. Klicka dig vidare för att lyssna på alla avsnitt!

Naturfilmer

Under våren 2022 deltog kurserna i Genus och mänskliga rättigheter och kursen i Hållbar utveckling i en workshop om hur man kan göra en naturfilm, från idé till färdig produktion.

Workshopen arrangerades av Miljöjägarna - ett fantastiskt projekt som dokumenterar miljöprojekt och det positiva som händer i vårt avlånga land för att åstadkomma hållbara förändringar. Gå in och kika och låt dig inspireras

Pollinatörer

En naturfilm

Duvor i staden

Vad tycker vi om duvor i stan?

Matsvinn

Hur tar vi hand om maten?