Röda Korsets Magasin gör ett nedslag en dag på folkhögskolan

Det blev en händelserik dag då skolan fick besök av redaktionen på Röda Korsets medlemstidning - Röda Korsets Magasin. Reportageteamet var på folkhögskolan hela dagen och fick med sig mycket intryck och material som kommer att komma med i januarinumret av tidningen, så håll utkik!
Publicerad: 02 nov 2021

En riktigt rolig och händelserik dag blev det då Röda Korsets egna medlemstidning kom till skolan för att göra ett reportage på temat ”en dag på folkhögskolan”.

I januarinumret av medlemstidningen kommer vi att kunna läsa om Saideh som gått fyra år på Allmän kurs på Röda Korsets folkhögskola och snart är redo att söka sig vidare till högre studier.

Journalisten Lotta och fotografen Thomas var på skolan hela långa och dagen och fick möjlighet att lära känna såväl personal som deltagare på Röda Korsets folkhögskola. Bland annat förberedde klassen ”Vi i samhället” sin fina fotoutställning.

Tack för besöket säger vi och välkomna åter❣️

PS Vill du också bli medlem i Röda Korset och få Röda Korsets magasin fyra gånger per år? Här finns information om hur du blir medlem. DS