Seniorverksamhet på fritidsgården i Skärholmen

Ett samarbete mellan Röda Korsets folkhögskola och Stockholms stad
Publicerad: 14 dec 2023

Vilken glädje och hjärtlighet. Så trevligt ordnat! Jag vill komma varje dag!

– besökare på seniorträffarna

Ny seniorverksamhet på fritidsgården i Skärholmen!

Vill du träffa nya vänner och umgås över generationsgränserna?

Röda Korsets folkhögskolas Volontärgrupp startar en ny seniorverksamhet på fritidsgården i Skärholmen i januari 2024. Vi som hälsar dig välkommen är studerande på folkhögskolan och våra lärare. Vi kommer att anordna aktiviteter som du som besökare tycker om!

Olika typer av aktiviteter kommer att erbjudas

Fritidsgården på Bredholmstorget har mycket fina lokaler med café, idrottshall, danslokal och samtalsrum. Vi kan t. ex. handarbeta, spela spel, lösa korsord, starta en bokklubb, språkcafé eller varför inte ha några elektroniklektioner tillsammans? Även allsång och Bingo planeras.

Du som vill röra på dig kan få dansa, ha lättgympa, enklare yoga och spela pingis eller biljard. Till våren kan vi gå på promenad och göra någon utflykt i närområdet.

Vi bjuder på kaffe/te och hembakat varje gång. Om du bara vill komma för att fika och prata en stund så går det också bra.

Tid och plats

Verksamheten pågår till vecka 21 (ej v.14)

Tiderna för träffpunkten är:

Onsdagar 12.30 – 14.45

Torsdagar 12.30 – 14.45

Hör gärna av dig om du är intresserad så kan vi ge dig mer information via telefon. Om du lämnar dina kontaktuppgifter kan vi höra av oss till dig och berätta vad som är på gång.

Du behöver inte anmäla dig för att komma till oss, men du får gärna göra det så vi vet hur mycket kaffe vi ska koka.

Anmäl dig till: volontar@edu.redcross.se

Telefon: 070-212 57 24 eller 08-452 49 36

Adress: Bredholmstorget 14, Skärholmen

Vi möter upp utanför porten i våra Röda Korsvästar när vi öppnar seniorverksamheten så att vi kan visa er vägen till fritidsgården som ligger på plan 4 (hiss finns).

Välkommen hälsar

Volontärgruppen på Röda Korsets folkhögskola